Madeni yag nedir?
Katik nedir?
Viskozite nedir?
Viskozite indeksi nedir?
Madeni yağlarda aynı üründe farklı şarjlarda sevk edilen ürünlerde renk değişimi neden meydana gelir?
Motorda kullanılan yağın renginin değişmesi ne anlama gelmektedir?
Madeni yağlarda aynı üründe farklı şarjlarda sevk edilen ürünlerde renk değişimi neden meydana gelir?
Motorda kullanılan yağın renginin değişmesi ne anlama gelmektedir?
Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
Sentetik yağlara geçildiğinde yağ değişim kilometresi değişir mi?
Motorda yağ eksilmesi durumunda, değişik markalı yağ eklenebilir mi?
Motor yağ seviyesi kontrolü nasıl yapılmalıdır?
API sınıflandırması nedir?
Farklı kalınlaştırıcı içeren gresleri karıştırabilir miyiz?
Mineral esaslı gresler ile sentetik gresleri aynı yerde uygulayabilir miyiz?
Metal işleme emülsiyonlarını hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz?
Emülsiyonları kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?
Madeni yağlarda aynı üründe farklı şarjlarda sevk edilen ürünlerde renk değişimi neden meydana gelir?
Değişik viskoziteli baz yağlara, üründen beklenen fiziksel ve kimyasal özellikleri sağlaması için, çeşitli katkı maddelerinin karıştırılmasıyla elde edilir.
Ürüne istenilen özellikleri kazandırmak, mevcut özellikleri geliştirmek, istenmeyen özellikleri minimuma indirmek veya yok etmek için yağlara ilave edilen kimyasallardır.
Bir akışkanın akmaya karşı göstermiş olduğu dirençtir. Birimi mm²/s veya Centistoke (cSt) olup, belli bir sıcaklıkta ifade edilir.
Yağların sıcaklık değişimlerine karşı viskozitelerini koruyabilme özelliklerini gösteren bir değerdir. Yüksek viskozite indeksli bir yağda sıcaklık arttıkça viskozite daha az değişir.
Renk değişimi madeni yağın ana hammaddesi olan baz yağın rafinasyonundan kaynaklanmaktadır. Renk kalite kriteri değildir.
Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki dispersan - deterjan katıklar sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Bu nedenle rengi değişir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir.
Yağın laboratuar şartlarında fiziksel ve kimyasal olarak test edilmesi gerekir.
Araçların yağ değişim kilometrelerini sadece araç üreticileri belirler. Sentetik yağların minerallere oranla daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Ancak yağ değişim kilometresi araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma için bir öngörü yapılamaz.
Eklenen yağın; aynı viskozite derecesinde ve aynı API performans sınıfında olmasına dikkat edilmeli, mineral yağ ile sentetik yağ kesinlikle birbirine karıştırılmamalıdır. Karıştırıldığı takdirde, sentetik ürünlerden istenilen verim alınamaz.
Orjinal ambalajı açılmadığı takdirde üretim tarihinden itibaren 2 yıldır.
Sınıflandırma performans seviyeleri ve hizmet verdiği sınıfa göre yapılmaktadır. S ve C sınıflandırmalarının yanına konan harfler Performans Standartlarını belirler. Alfabenin sonraki harfi daha yüksek performansı ifade eder. Araç kullanma kılavuzunda önerilen örneğin SF seviyesi yağ ise bunun daha üst performansı SG, SH ve SJ kolaylıkla kullanılabilir. Fakat alt performansları olan SE ve SD’yi kullanmaktan kaçınmak gerekmektedir.
Farklı tipte kalınlaştırıcı içeren, gresler, bir biri ile uyumsuz olabilir, sonucunda kıvamında bozulma gibi sorunlar yaşanabilir. Gres tiplerinin uyumu hakkında, teknik destek ekibinden bilgi alabilirsiniz.
Mineral esaslı gresler ile sentetik gresler karıştırılmadan evvel uyumu hakkında bilgi edinilmelidir. Uyumlu olsa bile, mineral esaslı gresler sentetik greslerin performansını negatif yönde etkileyebilir.
Emülsiyonda kullanılacak suyun kalitesi, emülsiyon ömrü için önem taşımaktadır, kullanımdan önce test ettirmelisiniz. Emülsiyon hazırlanmadan önce sistem temizliği yapılmalıdır. Emülsiyon hazırlarken önce su sonra yağ ilave edilmelidir.
Emülsiyonlarda periyodik olarak konsantrasyon, pH gibi değerler kontrol edilmelidir. Üretici firmanın önerdiği parametreler aralığında kullanılmalıdır.